>

טיפים לרכישת דירה מוצלחת

רכישת דירה למגורים הינה אחת ההחלטות המשמעותיות שכל אחד מאתנו מקבל במהלך חייו.
על כן חשוב לצמצם את הטעויות שאנו עלולים לבצע לכדי מינימום, שכן לכל טעות עלול להיות מחיר כבד.
ריכזתי עבורכם 5 טעויות עיקריות, אשר הימנעות מביצוען תהפוך את חוויית הרכישה לבטוחה, נעימה ורווחית הרבה יותר.
  • קנייה בטרם מכירה – בעלי הנכסים שבינינו נוטים להתפתות לעיתים לביצוע עסקת קנייה קודם למכירה, וזאת כדי “לא להיתקע ללא דירה” לאחר ביצוע המכירה. חתימה על חוזה מכר כקונה לפני ביצוע עסקת מכירה על הנכס הקיים משמעותה התחייבות לתקציב שלא בטוח כי ניתן לממשו. אנו עלולים למצוא עצמנו במצב בו נאלץ לבטל את חוזה הרכישה ולהינזק כלכלית. תמיד נעדיף למכור ראשית את הנכס שלנו, לוודא בדיוק מה התקציב האמיתי העומד לרשותנו, ואז למצוא נכס לרכישה ללא סיכון. נגדיר בחוזה המכר שלנו תקופת פינוי ארוכה שתאפשר לנו לאתר ולרכוש נכס חדש בשקט נפשי, והכי חשוב – בביטחון כלכלי ועיניים פקוחות.
  • בירור פיננסי חלקי – האינטרנט מציע לנו היום מחשבוני משכנתא לכל דורש, אך במחשבונים אלו אנו קובעים את כל הפרמטרים, כולל כמה ריבית נשלם… והבנק לא בהכרח יסכים איתנו.
    קבעו פגישה עם יועצי משכנתאות לקבלת אישור עקרוני למשכנתא ע”מ שתוכלו להתאים את תקציב הרכישה ליכולתכם האמיתית.
  • עורך דין ברגע האחרון – קונים רבים מניחים כי תפקידו של עורך הדין מסתכם בביצוע טיוטות הסכם המכר ונוכחות בחתימתו. זו טעות שיש להימנע ממנה. בחרו עורך דין שילווה אתכם בקנייה בשלב מוקדם והפעילו אותו במהלך הבירורים אודות הנכסים המעניינים אתכם. עורך הדין יעיין בנסח הטאבו של הדירה וינסה לאתר מבעוד מועד קשיים אפשריים, כגון – עיקולים, שעבודים, בעיות רישום ובעלות, חריגות ובנייה ועוד. קשיים כאלו, אם מתגלים ברגע האחרון, יכולים להוביל לפיצוץ עסקאות, עוגמת נפש רבה ואפילו הפסדים כספיים.
  • הגדרת מסגרת תקציב בלתי-אחראית – קונה רציני חייב להכיר לעומק את מחירי השוק באזור בו הוא מחפש, לדעת בדיוק מה יוכל לרכוש בתקציב שלו, ולהבין מה מחירי הסגירה האמתיים ביחס למחירי השיווק. מומלץ להתייעץ עם מומחה לנדל”ן באזור שיוכל לשקף לנו את הנתונים הללו באופן אמין.
    המלצה נוספת – יש להשאיר ברשותנו תקציב נזיל של כ-10% מעל למחיר הנכס. רכישת דירה כוללת עלויות נוספות, כגון עמלת עו”ד ותיווך, תשלום מס רכישה במקרים מסוימים, שיפוץ, הובלה ועוד. אסור לנו לרכוש נכס חדש תוך מיצוי מוחלט של כל מסגרות הכסף הזמינות לנו.
  •  ניהול משא ומתן עצמאי – עלינו להימנע בכל אופן מלהיכנס אל מו”מ ישיר ופנים-אל-פנים מול בעל הנכס. משאים ומתנים שכאלו מועדים לפורענות ועתירי מניפולציות, הטעיות, דרמות וסחטנות רגשית. מו”מ איכותי מנוהל אך ורק באופן רציונאלי המאפשר קבלת החלטות קרה ומחושבת לקידום העסקה. מומלץ בחום להשתמש באיש מקצוע לצורך ביצוע המו”מ בפועל, וזאת על מנת ליצור חיץ בינינו ובין הבעלים המאפשר הפעלת שיקול דעת בצורה נוחה, נעימה ורגועה. חשוב לזכור – בעל הנכס אינו אמור להיות חבר שלנו. תפקידו מסתכם כצד השני במו”מ, ורצוי שכל ההתקשרות מולו תתבצע באמצעות צד שלישי עליו אנו סומכים. כל טעות במו”מ, ולו הקטנה ביותר, הנובעת מתגובות אמוציונאליות – עולה הרבה כסף!

והכי חשוב – שיהיה בהצלחה בחיפושים וברכישה, ושכל אלו מבנינו הנמצאים כרגע בעיצומו של תהליך זה ימצאו את מבוקשם – לא דירה או נכס, אלא מעל לכל – בית !

קטגוריות: חשוב לדעת

Comments are closed.