>

בחודשים האחרונים נפגשתי עם הרבה מאוד מוכרי דירות, אשר עסקו בשאלה האם כדאי למכור מהר את הדירה לפני שהמחירים ירדו, או כאלה אשר בכוונה בחרו לשווק את דירתם במחיר גבוה באמונה שלמה שהמחירים יעלו.

למעשה התשובה אינה חד משמעית, שכן אם כך היתה לא היו דעות קיצוניות כל כך. בכתבה שפורסמה ב”גלובס” ב 3/7- פורסמו תוצאות משאל שנערך בקרב “ארגון הקבלנים והבונים בת”א- יפו ובת ים”, בו65%  מהקבלנים מאמינים כי מחירי הדירות יעלו בכ-5% בממוצע עד סוף השנה, 32% סבורים כי מחירי הדירות יישארו ללא כל שינוי, ורק כ-3% מהם סבורים כי מחירי הדירות ירדו בכ-5% בממוצע.

מכאן ניתן כמובן להסיק שגם המומחים בגדולים בענף חלוקים בדיעותיהם. בהתייחסות יותר נקודתית לאזורינו, פורסמה באתר BIZportal הערכה של יו”ר איגוד שמאי המקרקעין לשעבר ארז כהן, “רשימה שחורה” של שכונות בהם צפויה הקפאת מחירים, ובראשה שכונת “הגוש הגדול”. לדברי ארז כהן רמות המחירים הגבוהות בגוש מיצו את פוטנציאל העליות, כאשר קיימים עודפי היצע מאוד משמעותיים של דירות 4 חדרים במחירים של 3 מיליון שקל בצפונה. להערכתו השוק באזור יהיה בקיפאון במשך זמן מוגבל ומתישהו תהיה התגמשות במחיר מצד הקבלנים. כמו כן פינוי שדה דב ללא ספק ישפיע על המחירים בטווח הרחוק יותר כאשר ההיצע יגדל באופן משמעותי.

על מנת לקבל עידכונים שוטפים ולהתחבר לשוק הנדל”ן המקומי של השכונות הצפוניות, אתם מוזמנים להירשם לניוזלטר שלי כאן

קטגוריות: Uncategorized

Comments are closed.